Dvouspojkový automat Cliu RS zůstává, facelift moc novinek nepřinesl

Omlazené Clio RS dává vzpomenout na koncept RS16, automat EDC má pořád.

Omlazené Clio RS dává vzpomenout na koncept RS16, automat EDC má pořád. | foto: Renault

U příležitosti závodů formule 1 v Monaku představil Renault koncept Clio RS16 s technikou Méganu RS 275 Trophy-R a především manuální převodovkou. Jen pár týdnů po tajném snu všech příznivců ostrých hatchbacků přichází omlazená podoba standardního Clia RS. Ta si z konceptu některé prvky půjčuje, manuál ale mezi nimi není.

Modernizovaná podoba Clia RS vizuálně navazuje na facelift klasického Clia, který nebyl příliš rozsáhlý, přinesl ale třeba full-LED přední světlomety. A právě ty dostává nové RS standardně, konkrétně jde o reflektory RS Vision s šachovnicovou vlajkou, které se poprvé objevily na konceptu Clio RS16. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku, nástavce prahů, optika zadních světel i 18palcová litá kola, dotvářející celkový dojem z vozu.

Podobně jako u předchůdce se v nabídce objeví dvě specifikace přeplňované šestnáctistovky v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší v Cliu RS má 147 kW (200 k), silnější v Cliu RS Trophy má 162 kW (220 k). Unikátní je nabídka tří typů podvozku. Standardem je Sport se 17- nebo 18palcovými litými koly, který je vhodný pro každodenní užívání. O něco tvrdší je specifikace Cup s 18palcovými koly, jejímž domovem je silnice i závodní okruh.

Nejsportovnější je specifikace Trophy, určená výhradně pro stejnojmennou variantu, s 18palcovými koly, snížená vpředu o 20 milimetrů a vzadu o 10 milimetrů. Za příplatek je pro Clio Trophy dostupný výfukový systém Akrapovič, poprvé představený na již zmiňovaném Cliu RS16. Dynamické parametry vozu zahrnují i zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy či maximální rychlost 235 km/h. Pro obě motorové varianty se nabízí speciální balíček, zahrnující Launch Control, volič RS Drive (režimy Normal, Sport a Race) nebo aplikaci RS Monitor. Cena z omlazené Clio RS začíná ve Francii na 26 300 eurech (cca 713 000 korun), verze Trophy je o 3000 eur dražší (cca 81 000 korun).

Zájemce pouze o vizuální, nikoliv technické, doplňky může zaujmout provedení GT Line, skládající se z exteriérového a interiérového balíčku. Karosérie dostala výraznější přední nasávací otvory v odstínu Dark Metal, sportovnější nárazník, nástavce prahů, difuzor v odstínu Dark Metal, chromovanou koncovku výfuku a 16- nebo 17palcová kola. Uvnitř převládá modrá barva, z exkluzivních prvků jmenujme volant čalouněný perforovanou kůží z Clia RS, anatomická sedadla stejného modelu nebo hliníkové pedály. Ve Francii je exteriérový balíček dostupný v kombinaci s karosérií hatchback pro linie Zen a Intens za 700 eur (cca 19 000 korun), obě sady dohromady dostane hatchback nebo kombi ve výbavě Intens za 1100 eur (cca 30 000 korun).

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu