Australské drama do posledních metrů přineslo vavříny Vettelovi + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 25. března 2018, 08:50 Aktualizováno 25.3.2018, 09:25 Google+

Jakkoli se v první polovině závodu zdálo, že australská Grand Prix bude nudným podnikem, dvojí katastrofické zastávky v boxech týmu Haas změnily ráz úvodního klání a do posledního kola nebylo jisté, jaké bude složení na stupních vítězů.

Počet komentářů:  383 komentářů (Poslední 29.03. 19:39) Napište svůj názor
Sebastian Vettel stejně jako loni dokázal v úvodním podniku zvítězit

Sebastian Vettel stejně jako loni dokázal v úvodním podniku zvítězit | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Po kvalifikaci měl nejlepší výchozí pozici Hamilton, ovšem dalo se čekat, že Ferrari zkusí vytěžit maximum ze startu. To se také téměř povedlo Räikkönenovi, jenž v nájezdu do první zatáčky atakoval obhájce titulu, ale neuspěl, takže Lewis mohl pomalu střádat desetiny náskoku a vzdalovat se dvojici rudých vozů - Räikkönen se možná překvapivě držel nadále před Vettelem. Dodejme, že kromě pilotů Red Bullu jela první osmička na ultraměkkých pneu, takže se po výměnách dal čekat přechod na měkké, případně superměkké.

Pro závod byla rozhodující pasáž kolem jeho poloviny. Ve 23. kole zamířil do boxů Magnussen, ale mechanici mu špatně připevnili levé zadní kolo. Dán dojel zatáčky Marina, kde musel svůj vůz odstavit. Mechanici Haasu se nejspíš nedokázali dostatečně vzpamatovat z fatální situace, když o dvě kola později odbavovali Grosjeana.

Tomu pro změnu nezajistili dostatečně levé přední kolo a Francouz dojel pouze za druhou zatáčku. Jeho stojící vůz přinutil vedení aktivovat režim virtuálního safety caru. U Ferrari dokázali zareagovat dostatečně pružně a povolali Vettela do boxů. A ten se k velkému překvapení Mercedesu a Hamiltona objevil na prvním místě. Jen dodejme, že Hamilton byl v boxech ve 20. kole, o jeden okruh později než Räikkönen. 

Značně rozladěný Hamilton se neustále dotazoval, jak se mohl Vettel dostat před něj, ale poté se soustředil na snahu vybojovat si vedení zpět. Na trati se tak vytvořily tři páry: Vettel a Hamilton, Räikkönen a Ricciardo, Alonso a Verstappen, k nimž se v závěrečné fázi přidali Hülkenberg a Bottas. Ačkoliv Hamilton v některých pasážích visel za Vettelem se ztrátou 0,6 vteřiny a mohl využívat systému DRS, udělal také ve 47. kole chybu v zatáčce 9 a ztratil téměř dvě vteřiny. I když se záhy dotáhl zpět za vedoucí Ferrari, vlastně se k žádnému útoku nedostal. Navíc pět kol před cílem začal zpomalovat a nakonec se musel o své místo strachovat, protože dvojice Räikkönen/Ricciardo smazala šestivteřinovou ztrátu a v posledním kole už byla těsně za zádí Mercedesu.

Red Bull prožil kontroverzní den. Verstappen po startu ztratil místo ve prospěch Magnussena, navíc v 10. kole nezvládl nájezd do první zatáčky a k vlastnímu štěstí jeho hodiny skončily pouze poklesem na 8. místo. Max si poté stěžoval na značnou přetáčivost v zatáčkách. Ricciardo rovněž vydělal na výjezdu Safety Caru, který se na trati objevil po dvou kolech režimu virtuálního kolegy, aby pak systematicky pronásledoval Räikkönena. Ačkoliv jejich odstup byl jako na pouťové gumičce a nikdy se nenatáhl více než na 1,5 vteřiny, Australan před domácími diváky několikrát lehce chyboval a neměl šanci si připravit pozici pro atak. Navzdory povzbuzování z boxové zídky a prognóze Kimi před ním žádnou chybu neudělal, takže Daniel si i nadále musel nechat zajít chuť na stupně vítězů ve své rodné zemi.

S výkonem McLarenu a hlavně Fernanda Alonsa se pojí i menší incident. Španěla totiž v režimu žlutých vlajek mezi zatáčkami 4 a 5 předjel Verstappen. Vedení závodu se ale rozhodlo k neobvyklé situaci, ještě když byl SC na trati, umožnilo Maxovi vrátit pozici Alonsovi. Ten to také pilotovi McLarenu vehementně naznačoval, ale tomu se do akce příliš nechtělo.

Nakonec ale zkušený dvojnásobný mistr světa holandskému mladíkovi dokázal odolávat a pro McLaren s francouzským motorem (mimochodem poprvé od roku 1994, kdy v útrobách vozu "tepala" pohonná jednotka Peugeot) zajistil velice kvalitní umístění, které podtrhl i Vandoorne, ačkoliv Belgičan jel vlastně osamocený závod.

Valtteri Bottas se dlouho trápil v druhé desítce a nepostupoval kupředu asi tak, jak by si přál. Nakonec se dotáhl na sedmého Hülkenberga, ale vylámal si na něm zuby, protože Nico předvedl vyzrálý výkon a nenechal se zaskočit. Němcům týmový kolega Carlos Sainz jr. si prožil značné martyrium. Po závodní stránce chyboval ve 22. kole v nájezdu do deváté zatáčky zvané Clark a musel to vzít přes kačírek, deset kol před cílem pak hlásil do boxů, že ho sužují velké žaludeční potíže. Nakonec udržel bodovanou pozici před finišujícím Pérezem, ale nejspíš to bylo za cenu osobního sebezapření. 

Force India se ztratila ve středu startovního pole, Haas naopak předvedl brilantní výkon a dlouho obhajoval 4. a 5. pozici, aby nakonec o tato skvělá místa přišel vlastní chybou - a nejspíš ještě z rozpočtu odečte značnou finanční částku, protože minimálně Grosjean byl podle oficiálního prohlášení po závodě vyšetřován. Toro Rosso zažilo nepovedený víkend, protože Brendon Hartley v nájezdu do první zatáčky notně probrzdil své pneumatiky a na konci prvního kola musel do boxů, čímž přišel o jakékoli šance nějak zasáhnout do pořadí. Gasly pak skončil po 14. kole kvůli poruše převodovky. Williams byl naprosto neviditelný a dá se předpokládat, že ho čeká krušný rok.

Další závod se jede za dva týdny v Bahrajnu, kde si piloti poprvé v sezóně vyzkoušejí závodění pod umělým osvětlením.

Nejrychlejší kolo: Daniel Ricciardo, Red Bull - 1:25,945 (54. kolo)

GP Austrálie (Albert Park)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 251:29.33,283
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo 18+ 5,036
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 15+ 6,309
4. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing 12+ 7,069
5. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team 10+ 27,886
6. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 8+ 28.845
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team 6+ 32,671
8. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo 4+ 34,339
9. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team 2+ 34,921
10. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team 1+ 45,722
 
 
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team  + 46,817
12. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team  + 1:00,278
13. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team  + 1:15,759
14. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  + 1:18,288
15. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda  + 1 kolo
 DNF  8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  nedokončil
 DNF  20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  nedokončil
 DNF  10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda  nedokončil
 DNF  9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team  nedokončil
 DNF  35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing  nedokončil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Australské drama do posledních metrů přineslo vavříny Vettelovi + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 383, poslední 29.03.2018 19:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 383 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Melbourne v Austrálii

Ricciardo: S Mercedesem by se každý přední jezdec dostal na pole position

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  6. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud