Jihokorejská řada 3 míří do startovních bloků, Genesis New York je jen předvoj

New York je nejnovějším počinem automobilky Genesis, konkurující BMW řady 3.

New York je nejnovějším počinem automobilky Genesis, konkurující BMW řady 3. | foto: Genesis

Teprve nedávno založená automobilka Genesis chce pořádně zatopit modelům německé prémiové trojky. A to nejen v segmentu těch nejluxusnější aut, ale také podstatně níže. Zdánlivě neotřesitelnými pozicemi BMW řady 3, Audi A4 a Mercedesu třídy C má pohnout nový sedan, jehož předzvěstí je koncept s příznačným jménem New York.

Podobně jako třeba nedávno odhalený sedan G90 se i nový koncept, představený na autosalonu v New Yorku, chlubí dlouhou přední kapotou a skutečně hodně výraznou hexagonální maskou chladiče. Jako kontrast k její velikosti působí poměrně úzká, ale za to až do blatníků protažená světla. Mohutné jsou také samotné přední blatníky s nasávacími otvory, které stejně jako ty zadní vyplňují zajímavá kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Tvar karosérie spíše než sedan připomíná čtyřdveřové kupé, což se mimo jiné projevuje na velice elegantní zadní části. Úzká světla zde doplňují zajímavě tvarovaný difuzor a hned čtyři koncovky výfuku. Modrý lak karosérie se jmenuje Ceramic.

Kabina je ještě futurističtější než karosérie, a to především kvůli ve vrchní části „otevřenému“ volantu a 21palcové zakřivené 4K obrazovce od LG. Ta se táhne od řidiče až doprostřed palubní desky a vedle přístrojového panelu obsahuje také výstup multimediálního systému. Ovládání systému je možné nejen pomocí touchpadu, ale i prostřednictvím gestikulace. Do anatomicky tvarovaných sedadel se uvnitř usadí celkem čtveřice cestujících, jednotlivá sedadla přitom rozděluje široký středový tunel. Na výrobu interiéru byly použity nejkvalitnější materiály v čele s hliníkem, nerezovou ocelí nebo kůží.

Pod kapotou Genesisu New York najdeme hybridní pohonné ústrojí, jehož hlavní součástí je zážehový dvoulitrový čtyřválec GDi. Celá soustava má 245 koní a 353 Newtonmetrů, které na kola přenáší osmistupňová automatická převodovka. Premiéru sériového modelu, pravděpodobně s označením G70, uvidíme dost možná již v příštím roce. A pak se mají Nemci na co těšit.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu