"Papírově nejjednodušší trať," přesto to nešlo. Vettel a Hamilton o předjídění

Petr Hlawiczka, 16. listopadu 2015, 06:30 Google+

Předjíždění na Interlagosu s dlouhou rovinkou a DRS zónou by mělo být teoreticky velmi snadné. Někteří piloti včetně Lewise Hamiltona se ale během závodu přesvědčili, že opak je pravdou a předjíždění je téměř nemožné. Sebastian Vettel vysvětluje proč.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 17.11. 13:33) Napište svůj názor
Sebastian se prochází s inženýri po Interlagosu

Sebastian se prochází s inženýri po Interlagosu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Myslím, že na papíře jde o jednu z nejjednodušších tratí pro předjíždění. Samozřejmě, že když jste vzadu, tak si vždy přejete, aby DRS zóna byla delší, protože vám uměle pomáhá se dostat blíže. Pokud jste jen o jednu nebo dvě desetiny rychlejší, pak je předjetí přirozeně velmi náročné - zatímco když jste rychlejší o sekundu, pak je to jednodušší," uvádí Vettel po Velké ceně Brazílie.

Hamiltonovi se podařilo dotáhnout se v DRS za Rosberga, ale ani jednou se k útoku nedostal. Co je třeba změnit? "Myslím, že obecně potřebujeme blíže následovat auto ve střední a vyšší rychlosti, v pomalých zatáčkách to je spíše o mechanické přilnavosti. Tedy přesunout podíl mezi aerodynamikou a mechanikou směrem k té mechanické [přilnavosti]."

Ono se to řekne housle, ale zahrát na ně! Jak toho tedy dosáhnout? "Myslím, že potřebujeme lepší pneumatiky, které nám umožní jezdit rychleji. Piloti chtějí být rychlejší. Takže řešení je podle mě velmi jednoduché," odpovídá Vettel.

img-responsive

Sebastian Vettel v Brazílii | foto: Scuderia Ferrari

Politikaření a protichůdné zájmy brání pokroku
Má to ale háček: "Sport je žel velmi politický s různými zájmy různých lidí. Ano. Myslím si, že by to bylo dostatečně férové poskytnout kterémukoliv výrobci - v tomto případě Pirelli - šanci na zlepšení svých pneumatik. Musíme ale jezdit," pokračuje pilot Ferrari.

"Ale protože se zodpovědní lidé, týmy, kdokoliv, nedokážou na něčem domluvit, pak to bude těžké dosáhnout pokroku. Lidé, kteří na to doplácejí doslova, sedí na tribunách. My bychom tedy rádi jezdili rychleji.

Myslím, že by se jim to moc líbilo, kdybychom jezdili rychleji a zažívali větší vzrušení, jenže když se v konečném důsledku ohlédnete o 20 let zpět, během závodů se o moc více nepředjíždělo. Takže to také není taková katastrofa to, co nyní pozorujeme," dodává Vettel.

img-responsive

Hamilton Rosberga na dráze předjet nedokázal, ten proto mohl v Brazílii opět slavit | foto: Daimler AG

Hamilton: Něco se musí změnit
Úřadující šampion musel nakonec své úsilí o předjetí Rosberga na dráze vzdát, protože si ničil pneumatiky. Je podle něj čas na zásadní změnu v technický pravidlech, která by předjíždění usnadnila?

"Nakonec na tom opravdu nezáleží, co říkáme, protože se to nemůže stát. Rozhodnutí dělají velcí šéfové, a jestli jsou po mnoho let dobrá nebo špatná, kdo ví. Něco se musí změnit, víte?" odpovídá Hamilton po Velké ceně Brazílie, v níž si dojel pro druhé místo.

"Protože v některých závodech můžete následovat druhé auto, což umožňuje dobré závodění - očividně místa jako Austin, kde šlo o poslední slušný závod, ale jinak máme místa, kde to zkrátka... Myslím, že pro fanoušky to zřejmě není moc vzrušující sledovat," pokračuje pilot Mercedesu.

"Samozřejmě, že to je vždy příjemné, když jste na čele, tak jak se nám to už nějakou dobu daří. Ale přesto, moci závodit je to... a také vzadu, fanoušci si to přejí také u zbytku pole. to by zřejmě byla změna, která by byla vnímána pozitivně," dodává Hamilton.

Vytisknout

Diskuze: "Papírově nejjednodušší trať," přesto to nešlo. Vettel a Hamilton o předjídění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 17.11.2015 13:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pastor Maldonado

Maldonada trest za náraz do Ericssona naštval: "Šlo o závodní incident"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  6. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud